پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118364
ماهواره از«من و تو» چه مي خواهد؟!
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2155

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در بسياري از مواقع از کساني که در خانه خود ماهواره دارند و برنامه ها و فيلم هاي آن را دنبال مي کنند، شنيده ايم که « مگر ماهواره چه دارد که اينقدر با آن مخالفت مي شود؟ مگر برنامه ها و فيلم هاي ماهواره چه هدفي دارند جز سرگرم کردن مردم؟ مگر ماهواره نگاه کردن چه تأثيراتي مي تواند بر روي ذهن و رفتار داشته باشد که برنامه هاي صدا و سيما ندارد؟ و سؤال هاي ديگر» اما من هم سؤال هايي از اين قشر دارم: چرا کشورهاي غربي نظير آمريکا و انگليس مي خواهند برنامه ها و فيلم هاي فارسي را بدون دريافت هزينه اي، براي ما بسازند و به ما نشان دهند؟ مگر اکثريت قريب به اتفاق مردم ايران را مسلمانان تشکيل نمي دهند، پس چرا در برنامه ها و فيلم هايشان براي اعتقادات آنها ارزش و اعتباري قائل نيستند؟ آيا اين خلاف حقوق بشر و بي احترامي به عقايد و باورهاي يک جامعه نيست؟ چرا آنها تکنولوژي و علوم پايه اي را که منجر به پيشرفت ما مي شود نشان نمي دهند؟ مگر آنها داعيه اين را ندارند که مي خواهند جامعه ما را مترقي کنند؟ آيا از نظر آنها آزاد بودن فقط در انتخاب حجاب يا انجام مناسک ديني خلاصه مي شود؟ چرا آنها براي انتخاب مردم در عرصه سياسي احترام قائل نيستند، و در برنامه هاي مختلف مسئولين حاکميتي کشور ما را مورد تمسخر قرار مي دهند؟ مگر اين افراد را مردم انتخاب نکرده اند؟ اين رفتار خلاف آزادي نيست؟

بي حيايي؛ چرا که نه؟

ماهواره از من و تو مي خواهد که فيلم ها(طنز، تاريخي و خانوادگي) و برنامه هايش(اجتماعي، فرهنگي) را به صورت رايگان ببينيم. خوب اين خيلي خوب است که يک کشور يا کشورهايي به صورت رايگان و به زبان خودمان براي ما برنامه توليد مي کنند، اما وقتي بررسي مي کنيم متوجه مي شويم که در اکثر قريب به اتفاق اين فيلم ها و برنامه ها به صورت مستقيم يا غير مستقيم ترويج بي حيايي مي شود. به طور مثال در اين فيلم ها مشاهده مي شود زني که شوهر دارد به راحتي با مردان ديگر ارتباط غير اخلاقي برقرار مي کند و يا برعکس. همين طور ارتباط جنسي با محارم به شدت تبليغ و ترويج مي شود. و يا در برنامه ها، مجريان از دو جنس مخالف هستند و معمولا مجري زن پوشش بسيار زننده اي دارد و دو مجري ارتباط فيزيکي با يکديگر برقرار کرده و از الفاظ و لغات نامناسب خطاب به يکديگر استفاده مي کنند. همين طور در بسياري از مواقع در اين برنامه ها ترويج همجنس گرايي مي شود.

هزينه تماشاي ماهواره رايگان براي افرادي که مشاهده مي کنند بسيار سنگين خواهد بود به طور مثال اين افراد، تحت تأثير ماهواره ديگر نسبت به جنس مخالف( درون خانواده و يا جامعه) نگاه انساني، معقول و عاطفي ندارند و دائما در فکر ارضاي نياز هاي جنسي خود هستند. نوجوانان و جوانان با ديدن اين فيلم ها و برنامه ها، تفکري نا متناسب با فرهنگ بومي و اسلامي در درونشان شکل مي گيرد که تا آخر عمر همراهشان خواهد بود و در آشکار و پنهان اعتياد به تماشاي اينگونه برنامه ها و فيلم ها پيدا مي کنند و چه بسا به دور از چشم پدر و مادر دست به کارهاي غيراخلاقي بزنند. در زندگي زناشويي، زن و مرد از يکديگر توقعات نابجا دارند و به دليل شکل گيري الگوهاي ماهواره اي در ذهنشان، از کنار يکديگر بودن احساس رضايت نمي کنند و اين موجب مي شود زن و مرد علي رغم تلاش زياد و صرف هزينه هاي بسيار براي نزديک کردن خود به آن الگوي مورد نظر همسر، بازهم نتوانند رضايت کامل او را بدست بياورند.

اين اتفاقات باعث مي شود که روابط ناسالم و آلوده در خانواده و جامعه شکل بگيرد و موجب مي شود که ستون هاي خانواده و جامعه سست شده و فرو بريزند. اين چيزي است که غرب مدت ها پيش به آن دچار شده و درصدد اين است که در کشورهاي اسلامي نيز اين گونه ارتباطات غير انساني و غير فطري بوجود بيايد، تا اين جوامع نتوانند با برقراري ارتباطات معقول، متعارف و مبتني بر فرهنگ بومي و اسلامي زندگي سالم و رو به کمالي را طي کنند.

اسلام مانع کسب و کار آنهاست

ماهواره با تدارک برنامه هاي مذهبي( هم براي اهل تسنن و هم براي اهل تشيع) از من و تو مي خواهد که حتي اعتقادات مان را نيز با برنامه هاي آنها به روز کنيم. اين کار نيز خيلي خوب است، چرا که آنها حتي به فکر مباني ديني و پايه ها و ستون هاي استوار جوامع اسلامي نيز هستند؛ اما زماني که ما مباحث و موضوعاتي که در اين برنامه‌ها مطرح مي شود را مورد مداقه قرار مي دهيم، متوجه مي شويم که آنها با استفاده از کارشناسان و يا مجرياني که تحت تعاليم انحرافي قرار گرفته و يا اصلا هيچ گونه مطالعه‌اي درباره دين اسلام و تعاليم آن انجام نداده اند، به صورت علني و يا در لفافه، اصول، فروع و مباني اخلاقي دين اسلام را به صورت کاملا غلط و دروغ به مردم منتقل مي کنند و همچنين اقدامات پيامبران، امامان، مراجع تقليد و بزرگان ديني را مخالف با فطرت انساني جلوه داده و گفته ها و نوشته هاي آنها را به صورت کاملا مبتديانه و سوگيري شده معکوس جلوه مي دهند؛ يا برنامه هايي با زبان فارسي، وهابيت را دين صلح جو و در راه حق نشان مي دهند؛ در حالي که در حقيقت اين فرقه کاملا منحط، براساس آموزه‌هاي غير اسلامي و صادر شده از جانب يک فرد تربيت شده توسط انگلستان در زمان متأخر مي باشد که نمونه اقدامات وحشيانه آنها تحت عنوان سلفي گري در عراق و سوريه قابل ملاحضه است؛ از سوي ديگر با استفاده از يک کارشناس خاص که از منابع ضعيف شيعي استفاده و به آنها استناد مي کند، مذهب تشيع را به صورت غير مستقيم خشونت‌طلب، غير عقلاني و تروريست پرور معرفي مي کند، در حالي که مذهب تشيع از زمان پيامبر(ص) وجود داشته و پيامبر به پيروان و ملازمان علي(ع) شيعه مي گفتند و همچنين دانشمندان بسياري نظير ملاصدرا، علامه حلي، علامه طباطبايي، شهيد مطهري، علامه جعفري و ... عقلاني بودن مذهب تشيع را اثبات نموده و همين طور صلح‌طلب بودن مذهب تشيع را مي توان از فرمايشات امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري دريافت کرد، يا در نمونه هاي ديگر مشاهده مي شود اشخاصي با لباس روحانيت به مقدسات اهل تسنن اهانت مي کنند و موجب ايجاد تفرقه بين شيعه و سني مي گردند.

بنابراين هزينه تماشاي اين گونه برنامه ها، بي‌تقيدي نسبت به دين و اعتقادات مذهبي مي شود؛ به طوري که به مرور زمان افراد نسبت به مناسک ديني بي‌توجه شده و در ادامه ديگر خود را ملزم به رعايت و انجام آنها نمي دانند و آنها را ترک مي کنند و يا همان طور که در حال حاضر مشاهده مي شود، مذاهب اسلامي با استناد به مطالب مطرح شده در ماهواره نسبت به يکديگر موضع مي گيرند و اين باعث از بين رفتن وحدت در جوامع اسلامي مي شود. همچنين کساني که اين برنامه ها را مشاهده مي کنند و تحت تأثير قرار مي گيرند و نسبت به دين و مذهب بدبين مي شوند و دچار خلأهايي در زندگي شده و براي اين خلأها رو به مذاهب نو ظهور و عرفان هاي کاذبي مي‌آورند که در خودِ ماهواره تبليغ مي‌شوند.

اين اتفاقات باعث مي شود که به ستون هاي استوار ديني که جامعه بر آنها استوار است ضربه وارد شده و به لرزه درآيند و عده اي که صرفا تحت سيطره ماهواره قرار دارند و از منابع موثق ديني غافل هستند، از راه اصلي خارج شده و به سمت راه گمراهي و شيطان قدم بگذارند.

بي اعتمادي نسبت به اختيار و انتخاب آزادانه

ماهواره در برنامه هاي مختلف اخبار و تحليل هاي سياسي ارائه مي کند و به طور ويژه شبکه هاي خبري فارسي زبان دارد و از ما مي خواهد که اخبار سياسي کشور خود و ساير کشورها را از اين طريق دنبال کنيم. اما زماني که ما برنامه ها و اخبار و اطلاعات منتشر شده از جانب انها را بيشتر بررسي مي کنيم، کاملا در مي يابيم که اخبار به صورت گزيده و دست چين شده انتخاب و منتشر مي شوند و اخباري را که در تضاد با منافع خود يا کشورهاي مشترک المنافع شان باشد به هيچ عنوان منتشر نمي شود و يا به صورت غلط و نادرست منتشر مي شود. به طور مثال پيش از برگزاري انتخابات در کشورهايي نظير ايران، عراق و افغانستان به طور گسترده نفس انتخابات کهع نمادي از دموکراسي است را زير سؤال مي برند و از مردم مي خواهند که در انتخابات شرکت نکنند و همين طور بعد از پايان انتخابات نيز زماني که فرد مورد نظر آنها انتخاب نشده باشد، به شدت و بدون هيچ گونه سند و مدرکي در ناسالم بودن انتخابات مي دمند و به هيچ عنوان براي اختيار و اراده مردم ارزش و اعتباري قائل نيستند. در نمونه اي ديگر ما مشاهده مي کنيم در کشوري نظير فلسطين که مدت هاي طولاني است زير بماران گلوله ها و موشک هاي صهيونيست هاست و قسمت هايي از خاک اين کشور ظالمانه تصرف شده است؛ زماني که با پيشنهادي مبني بر اينکه در اين سرزمين انتخابات و رفراندوم برگزار شود اما هيچ گونه پوشش خبري و تبلبغاتي را از جانب رسانه هاي غربي مشاهده نمي کنيم.

پس مي توان اينگونه دريافت که هزينه تماشاي برنامه هاي خبري رسانه هاي غربي، هم دريافت اطلاعات نادرست و ناقص است و هم اينکه مخاطبان خود را نسبت به کشور و مسئولين آن بي اعتماد مي کند.

در مجموع در مي يابيم که رسانه هاي غربي در همه زمينه ها براي مخاطبان خود برنامه ريزي کرده اند و نهايت تلاششان را مي کنند تا مخاطبانشان، صرفا از اين رسانه ها استفاده و فقط به آنها اعتماد کنند. آنها حتي در فيلم ها و سريال هايشان نيز که براي پر کردن اوقات فراغت ساخته مي شوند، به صورت مستقيم يا غير مستقيم چيزهايي که مورد نظر و مطلوب خودشان است را به افراد القا مي کنند. اين رسانه ها اجازه انتخاب آزادانه و تصميم گيري منطقي را به مخاطب نمي دهند و مي کوشند تا مخاطب خود را به پياده نظام فکري و فرهنگي خود تبديل کنند.

منبع: دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html